15 d’abril del 2011

QUATRE PRIMERS PASSOS

Maria Querol
Manuela Hernández
Xavier Mañé
Núria Català


Tots recordem el dia que vam creuar per primera vegada les portes del MVM: carregats d'il•lusió, de nervis i una mica espantats. Seria la primera vegada que entraríem a una aula per viure-la des de l'altre cantó: el cantó del professor. Vam entrar a l’institut com els quatre estudiants del Màster, que venien a fer les seves pràctiques docents i tenien tot un món per descobrir. Ara ja ha passat un temps. Ara ja som la Maria, la Manuela, el Xavi i la Núria i, per als alumnes, fins i tot hem estat les “profes” de francès o el i la “profe” de socials! Per aquest motiu, hem decidit aprofitar aquesta oportunitat per dedicar unes paraules personals de cadascú de nosaltres sobre el que ha significat i significa haver pogut exercir per primera vegada com a docents en un institut com el Manuel Vázquez Montalbán:

Valoro molt positivament aquesta estada al MVM. En aquestes setmanes he pogut observar pràctiques docents ben variades que m'ajuden a fer-me una idea ben detallada de com s'ensenya i com puc enfocar el meu futur rol com a docent. Ensenyar no és només transmetre coneixements és molt més que això, implica compromís, esforç i dedicació. Poder experimentar sobre el terreny ha estat molt important i una bona oportunitat per veure tot el que envolta l'ensenyament i el funcionament d'un centre. La diversitat que ofereix el MVM fa que sigui un repte que he agafat amb il.lusió i motivació i trobo l'experiència que se m'ha brindat molt enriquidora.  Maria.

La meva estada a l’institut Manuel Vázquez Montalbán ha estat molt enriquidora per molts motius. En primer lloc, perquè he pogut veure i observar la pràctica docent de la meva tutora així com d’altres professors i aprendre a reaccionar davant situacions inesperades dintre de l’aula. En segon lloc, perquè he pogut adquirir més experiència com a professora i, a més a més, veure com funciona i s’organitza un institut públic. El bon ambient a l’institut, la seva acollida envers nosaltres i la relació amb els alumnes han contribuït indubtablement en el meu aprenentatge com a futur docent i, per això, m’agradaria agrair a tot l’equip docent aquesta oportunitat. Manuela.


L'estada al MVM ha estat molt positiva. He pogut observar de primera mà tot el treball i l’esforç que es realitza tant dins com fora de l'aula. La possibilitat de donar classes als alumnes de 2on d'ESO ha estat molt més que satisfactòria, només espero que els alumnes hagin pogut aprendre tant o més del que jo he après amb ells. Només em queda felicitar-vos i donar-vos les gràcies per la vostra amabilitat i per brindar-nos aquesta gran oportunitat. Xavi.

Quan vaig arribar al MVM encara no tenia clar si el meu futur professional estava o no en el món de la docència. Ara ja ho tinc clar. El món de la docència és un món fascinant i l'oportunitat de donar classes que he tingut aquí a l'institut ha estat, per mi, reveladora. El millor, sens dubte, ha estat el contacte amb els alumnes. Veure les seves cares mentre expliques, adonar-te que ho entenen i comprovar que han après alguna cosa nova gràcies a tu, no té preu. Aquesta és per mi, la màgia de la docència i estic molt agraïda d'haver-ho pogut experimentar. Núria.


Com veieu, no ens ha costat gens posar-nos d’acord. Però no podríem acabar aquestes ratlles sense agrair a tot l'equip docent i personal del centre la seva ajuda i col•laboració amb tot el que hem necessitat.. I això ens ha fet sentir acompanyats i segurs en tot moment. A tots, GRÀCIES!




Postal de 4rt ESO francès per al  professorat en pràctiques feta per Andrea Pérez.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada