Professora de USEE
Al curs 2010-2011 uns professors de l’Institut M.V.M. vam iniciar un grup de treball, intentàvem reflexionar sobre la Teoria de les Intel•ligències Múltiples i la seva aplicació en el marc educatiu.
Allà vam conèixer algunes experiències que es venen fent sobre els projectes APS i en aquest curs hem continuat el grup, però incidint en les experiències que s’estan realitzant en d’altres centres i vam contactar amb la organització promotora i vam rebre algunes sessions d’assessorament del grup APS.
D’aquesta manera, vam aprofundir en les bases del projecte i que es defineixen molt bé en la seva pàgina web:
“L'aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d'aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l'entorn amb l'objectiu de millorar-lo.
L'aprenentatge servei és, doncs, un projecte educatiu amb utilitat social.”
D’una banda, calia establir canvis en l’organització de al Institut i facilitar el recompte de l’alumnat en els simulacres.
D’altra banda, en aquest curs 2010-11, s’havien creat tres grups de tercer, en dos dels quals necessitaven una adaptació general del currículum i especialment el tercer A requeria un plantejament diferent.
A més a més, al entrar a fer suport dins l’aula en algunes sessions, vam proposar un treball de col•laboració amb els alumnes de 3r. A, treballant 1 cop per setmana a les classes de Visual i Plàstica, conjuntament: l’especialista: Carmen Andújar, professional de manteniment: Víctor González i la professora de l’USEE: Teresa Piñero.
Després de consultar a la Direcció la viabilitat del projecte, informar a l’equip de tercer i demanar la seva col•laboració, vam realitzar el projecte.
És va explicar als alumnes què es pretenia fer: ens organitzaríem per petites comissions: dissenyadors, pintors de grans espais, reporters gràfics, informadors, escriptors. Van signar un compromís de bon comportament i van realitzar el projecte que finalment podem veure en una pel•lícula on es recullen alguns d‘aquests moments.
Personalment, en la realització d’aquest projecte, valoro el treball que s’ha fet entre tots. El que m`ha emocionat és l’entusiasme que van manifestar quan es van veure a la filmació.
Crec que l’objectiu inicial s’ha complert: Treballar en equip en un projecte i veure que pot tenir una utilitat, si més no, està molt més net i polit.
Hem iniciat un petit projecte al voltant de l’abocament de les deixalles de l’Institut: estem encara en fase d’estudi i assaig. La idea és recollir el paper i cartró de manera selectiva i posteriorment continuar amb altres deixalles com: plàstics, llaunes i de rebuig. De moment estem en fase d’experimentació. Accepten tot tipus d’idees i sugerències.
Aquí teniu un enllaç per a que pugueu gaudir del treball d’aquest equip.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada