15 d’abril del 2011

ELS DE 2N FAN DE PERIODISTES AL MÓN CLÀSSIC.

ENTREVISTA A PIGMALIO I GALATEA
Marc Molina
Sergio Navarro
2n  ESO


Pigmalio era un rei que es dedicava a fer escultures, un dia va crear una estàtua, que la a anomenar Galatea. Pigmalio es va enamorar de la escultura. En unes festes en honor a Afrodita, Pigmalio li ca demanar a Afrodita que transformés a Galatea en un ésser humà.


Preguntes a Pigmalio
Què et va inspirar per fer de Galatea?
-Em va sortir en un somni.
Com et senties mentre feies l'escultura?
-Em sentia molt relaxat i molt satisfet de la meva obra.
Com et vas sentir quan Galatea es va transformar en persona?
-Em vas sentir sorprès i a l' hora emocionat.

Preguntes a Galatea
Com et vas sentir quan et vas transformar en humana?
- Em vaig sentir com nova i amb ganes de descobrir el món.
Quina va ser la teva primera impressió sobre Pigmalio?
-Quan el vaig veure per primera vegada m'en vaig enamorar.






CREACIÓ DE LA MUNTANYA D' ATLES
Mónica Pérez 
Sara Cutillas
2n ESO

Avui, s’ha descobert la creació de l’antiga muntanya Atles. Perseu ha confessat tota la història a la premsa:
Perseu matà la Gorgona i s’emportà el seu cap amb ell i volà fins la terra on vivia el rei Atles. El major orgull d’aquest gegant, era el seu jardí ja que els arbres donaven fruits d’or. Perseu es presentà dient que venia en qualitat d’hoste, però Atles, desconfiat de que volgués robar-li els seus fruits d’or, el va fer fora. Perseu no s’animà a enfrontar-lo per això li oferí com a obsequi la caixa que amagava el cap de la Gorgona. Perseu obrí la caixa sense mirar els ulls de la Gorgona i Atles quedà convertit en pedra a l’instant. El seu cos augmentà de mida fins a quedar convertit en una muntanya.

Entrevista a Perseu
Com era Atles abans de convertir-se en una gegant muntanya de pedra?
-Atles era un gegant de mides descomunals i amb un cos musculós. De rostre pàl•lid i serè.
Com es presentà davant Atles demanant hospitalitat?
-Em vaig presentar davant d’ell educadament i li vaig demanar si us plau acolliment al seu habitatge una nit.
Què li contestà Atles?
-Atles m’ho negà i amb cara de desconfiança em digué que marxés.
Què va fer vostè al respecte?
-Li vaig oferir una capsa com a obsequi i ell l’agafà encantat. Jo vaig obrir la caixa i vaig agafar el cap de la Gorgona que amagava dins i sense mirar-la als ulls la vaig enfocar cap a Atles.
Què succeí quan la Gorgona mirà als ulls d’Atles?
-Quan els ulls de la Gorgona s’enfocaren cap a Atles, aquest quedà convertit en pedra a l’instant i el seu cos fou augmentant de mida fins a convertir-se en la muntanya d’Atles.



HADES RAPTA A PERSÈFONE
Oriol Melguizo
Aitor Muñoz
2n ESO

A les deu d´aquest matí Hades ha raptat Persèfone mentre ella passejava pel camp.
Avui a les 10 del matí, Hades ha raptat a Persèfone, filla de Demèter i Zeus, mentres la noia passejava pel camp. Segons l´únic testimoni, Helios (déu del Sol), la terra es va obrir i d´ella va sortir Hades muntat en un carruatge tirat per cavalls negres, la va raptar i se la va endur a l´inframón.

Segons els déus olímpics, ara fa 30 minuts, Demèter i Zeus han anat a negociar amb Hades. Hem entrevistat a Hermes per saber què ha passat:
Oriol i Aitor: Hermes, podries dir-nos que ha passat i com ho solucionarà això, Demetèr?
Hermes:  Anirà amb Zeus a negociar amb Hades per la tornada de Persèfone. Aquestes podrien ser les condicions per a la tornada de Persèfone:
  • Si Persèfone ha menjat menjar infernal, es quedarà durant un terç de l´any amb Hades i els altres dos terços amb Demèter, sa mare.
  • Si no ha menjat menjar infernal serà totalment lliurada a Demèter. Próximament els informaré de com avança el cas.        



L' ILLA D' ÈOL, DÉU DELS VENTS

Carlos Fructuoso
2n ESO

Resultà ser un dia tranquil a l’illa del vent, on Èol disfrutava xerrant amb les nimfes. Sobtadament una ombra aparegué a l’horitzó, la nimfa Gara avisà Èol ràpidament. Aquella ombra semblava un vaixell. Èol esperà fins que el vaixell estigué suficientment a prop com per a atansar-lo fins a terra amb vents provinents del nord.

Quan els tripulants, excitats, varen desembarcar, Èol rebé amablement els mariners i preguntà pels seus noms. Odisseu era el nom del capità.

Odisseu i els seus companys passaren uns anys a l’illa. A l’hora de marxar, Èol donà a Odisseu una bossa amb tots els vents menys la tramuntana, que esperava que ajudés a Odisseu en la seva travessia.

Al cap d’un temps Odisseu tornà a l’illa d’Èol, dient que els seus mariners havien obert la bossa i tots els vents s’escamparen. Èol, sorprès, va fer fora a Odisseu i li digué que no tornés a l’illa, i que pensés bé si podia confiar en els seus mariners.                                                                                                            
                                                                                    (Fragment de l’Odissea des de la perspectiva d’Èol)




ROBEN UNA POMA AL JARDÍ DE LES HESPÈRIDS!


Estranya desaparició d’una poma daurada de l’arbre custodiat per les quatre Hespèrids.
El passat dijous, Hera se’n va adonar que faltava un fruit daurat de l’arbre màgic, que va ser creat per celebrar el matrimoni entre ella i Zeus.Encara que la deesa, anteriorment, havia enviat un ferotge drac anomenat Ladon perquè ajudes a les Herpèrids a vigilar el lloc, ja que no se’n refiava gaire d’aquestes quatre noies, que eren molt juganeres i els encantava tocar i cantar dolces i alegres melodies que igual que les sirenes atreien els homes i els tornaven bojos.
Desprès de dies d’investigació s’ha sabut que aquesta poa l’havia robat Eris, deesa del conflicto, la lluita i la discordia.
Aquesta desapareció ha estat la causant de la Guerra de Troia.


Entrevista a Hera:

P1.Què vas pensar quan vas veure que faltava una poma al teu arbre màgic?
R1.Vaig pensar que a aquestes mocoses no se’ls pot encarregar res,són unes inútils.Ni tan sols vigilar un arbre.
P2.Quin és el primer sospitós que et va venir a la ment quan et vas assabentar de la notícia?
R2.Vaig pensar que podía haver estat alguna de les meves germanes, Atenea i Afrodita, per fer-me la punyeta.Perquè sempre m’han tingut enveja.
P3.Com vas esbrinar qui havia estat el lladre o lladregota?
R3.En realitat no va fer falta investigar massa, ella mateixa es va presentar a la boda de Peleu i Tetis (on no havia estat convidada) i va ensenyar la poma que va robar i a on apareixia una inscripció en la que deia: “Per a la més bonica”.



LA VEU D' ATENES
Laura Izquierdo














                                                                                   

1 comentari:

  1. Volia fer constar que el treball "Roben una poma al jardí de les Hespèrides", incloent-hi l'entrevista a Hera, ha estat realitzat per la Saray Acedo i la Tamara Berenguer de 2n B d'ESO.

    ResponElimina