21 de juny del 2010

SEGONES JORNADES D'AMPA's A SANT ADRIÀ

Carles Cardelo
AMPA IES MVM

L'AMPA de l'IES Manuel Vázquez Montalbán, va ser l'amfitriona de les II Jornades d'AMPES de Sant Adrià de Besòs, que van tenir lloc al nostre centre el passat dia 8 de maig, amb el tema de:

LA RELACIÓ FAMILIA-ESCOLA.

Van ser precedides per una ponència a càrrec del Psicopedagog i Educador Sr. Manel Torrente, que va exposar els principals trets de l'actual situació, els motius que porten a famílies i escola a relacionar-se d'una o altra manera.

En particular la seva ponència va tractar els continguts claus de les jornades, i va girar al voltant dels punts:

Educar al Segle XXI.
Per què cal l'acostament de les famílies a l'escola i en quin sentit orientar aquest acostament.
Els processos de canvi en les relacions família – escola.
Els lligams i les complicitats que han d'existir entre les famílies i els centres, els professors i els tutors.
Quin és l'objectiu final de ambdós, escola i família, i com han de col•laborar per dur-lo a terme.
Quin és el paper de les AMPEs en aquest procés.

Els processos de canvi en la societat actual; com ara la velocitat en que es succeeixen les transformacions en el nostre entorn; que fan que el que és vàlid un dia, deixa de ser-ho al següent; la facilitat d'accés a la informació, les noves tecnologies, i tot el que dona forma i és l'essència de la societat de segle XXI, ha fet que els sistemes de veure i de viure l'escola de mitjans del segle passat no siguin vàlids en l'actual i ha motivat noves necessitats de cohesió i de col•laboració entre la família i els professionals de l'educació, que permetin dur a bon port el que és important per a tots, que no és altra cosa que l'educació dels nostres nois i noies.

Altre gran punt de la ponència va ser la creació d'espais de diàleg que permetin la creació en el que anomenà “Climes saludables i afectius als centres”, en el sentit de promoure una cordialitat i complicitat entre professors i pares, amb el objectiu últim d'educar als nois i noies, no només en els temes de continguts lectius, sinó en valors i principis que els permetin ser millors no tan sols com a professionals, sinó com a persones adultes.

Un dels punts primordials que han de marcar aquesta relació són els objectius, “cap a on anem tots plegats”. Marcar uns objectius clars per part de les AMPES per tal de crear aquests espais de diàleg que conformin una nova forma de relació. Espais de diàleg amb l'escola, per tal de ajudar i, també, si cal, criticar la tasca d'aquesta per aconseguir una millor entesa entre tots. Espais de diàleg amb els pares i mares que serveixin per millorar la comunicació amb els tutors, per exemple, i que ajudin a crear una complicitat entre professors i professores i pares i mares. Espais de diàleg, també, amb les institucions que puguin fer més planera la col•laboració d'aquestes; i per últim, també, espais de diàleg dins les pròpies AMPES i amb altres AMPES.

Tot això va ésser seguit d'un debat molt profitós i enriquidor, en el qual es van tractar els punts claus de la trobada:

De què parlem quan parlem de relació FAMILIA-ESCOLA.
Dificultats que existeixen per potenciar el treball FAMILIA-ESCOLA a la nostra Comunitat Escolar.
Propostes que duguin a assolir una millor relació FAMILIA-ESCOLA.

El debat va concloure amb unes propostes i conclusions que es duran al Pla Educatiu de Zona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada