17 de desembre del 2019

TOCA TUTORIA

Loli Pérez
Tutora de 4t d'ESO

El diari de tutoria és una eina que hem posat en marxa aquest curs d’una manera més transversalatots els nivells, però què ja havíem utilitzat amb anterioritat, i la recomanem.

S’engloba dins totes les novetats que s’estan dissenyant al Pla d’Acció Tutorial del nostre institut.

Aquest últim és el document que recull les activitats destinades a desenvolupar i potenciar capacitats bàsiques de l’alumnat, orientar-lo per tal d'aconseguir la seva maduració i autonomia i ajudar-lo a prendre decisions al voltant de les opcions posteriors de continuació d'estudis o d'entrada al món del treball. Des d’aquest punt de vista, l’acció tutorial serveix a l'orientació personal, escolar, acadèmica i professional de l'alumnat.

La majoria de les accions que tenen lloc al centre estan relacionades amb el PAT, i tota la comunitat educativa s’impregna i es vincula d’una forma o altra amb què passa al grup-classe. Al capdavant l’equip de tutores (enguany guanyem les dones) i tutor, dirigim, ajudem, contrastem actituds i opinions i, especialment, acompanyem el nostre alumnat. Ho fem seguint els continguts programats a l'inici de curs. És una programació dividida en nou àmbits concrets: autoestima, salut i medi ambient, coeducació, cohesió social, resolució de conflictes, valors, tècniques i hàbits d’estudi, orientació i avaluació. Cadascun d’ells pot tractar-se en major o menor profunditat segons les característiques del grup, però sempre hi ha un fil conductor i un calendari de dies a commemorar, com el dia per l’alimentació sana, la setmana de prevenció de residus, el dia mundial per l’eliminació de la violència de gènere, etc. I això només al primer trimestre.

Així que, quan toca tutoria, l’alumnat és el protagonista, i el diari o recull de tutoria té per objectiu que siguin ells mateixos qui el porti a terme.

Aquí podeu trobar la informació.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada