22 de desembre del 2017

UNA EXPERIÈNCIA A LA UNIVERSITAT

Rosalia Delgado
Professora de Llengua castellana i literatura

Aquest trimestre una representació dels nostres alumnes de 2n d’ESO han estat protagonistes per un dia a la Universitat Autònoma de Barcelona. Van assistir a una classe del màster de Secundària per explicar com s'estudien les llengües als primers cursos a l’institut. Podem gaudir d’aquesta experiència des del punt de vista d’una de les alumnes i d’una professora de la UAB.


Una pàgina del meu diari (Resmy Estrada, alumna de 2n A)

M’he aixecat a les 7:00 h del matí com qualsevol dia, però diferent, ja que amb bona companyia anàvem ha fer una petita “excursió” INOBLIDABLE. Anàvem a la Universitat.

Dies enrere ens ho havíem estat currant i treballant amb moltes ganes i nervis. Quan m’ho van proposar vaig pensar que seria una bogeria, jo parlant davant un munt de gent, però que seria una bona oportunitat per superar la meva vergonya i d’aprendre. I així ha estat.

A les 8:15 h hem anat al tren: St. Adrià del Besós, Plaça Catalunya, L6, Universitat Autònoma de Barcelona.

Hem arribat!! Per fi. Hem estat estudiant el que hem de dir. Quins nervis!! L’Ángela i jo havíem d’explicar el projecte de Madrid de l’any passat, la Rosalia anava lligant els diferents temes que havien de sortir. Nosaltres hem començat a exposar-los. No sabia què fer, on mirar, eren molts ulls mirant-me. Ha estat incòmode, però no se m’ha trabat la llengua. Quan he acabat he estat orgullosa de mi mateixa, perquè tot esforç té la seva recompensa (aplaudiments, somriures, etc.).

Al finalitzar tot ens han donat les gràcies per fer l’explicació.

M’ha fet molta gràcia un noi universitari perquè es reia per tot. També hi havia un escriptor que no me’n recordo com es deia, però era llatí, de Xile, i de lluny no ho semblava. M’he quedat sorpresa.

Hem anat a la cafeteria de la UAB, hem menjat i hem begut Cacaolat, hem estat xerrant sobre el que ens ha semblat. Tots volem repetir-ho un altre cop.

Ha arribat l’hora de marxar. Tenia unes ganes increïbles de comentar-li tot a la meva família...

A les 13:10 h hem arribat a l’institut. Quan hem entrat tots tres (Martí, Dani i jo), tots aplaudien i preguntaven com ens havia anat. NO HI HA PARAULES PER EXPRESSAR-HO, ÉS INCREÏBLE!!!

A la meva família els ha semblat espectacular, diuen que he de fer més activitats d’aquestes, perquè et fan triomfar, ja que són importants i et serviran per un futur.

Alumnes d’ESO al màster de Secundària (Ana María Margallo González, professora del Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura de la UAB)

El passat 10 de novembre nou alumnes de 2n d'ESO de l'Institut MVM (Daniel Endrino, Resmy Estrada, Martí Fleta, Sara Herrero, Iker Sanz, Ángela Vico, Marc Corderroure, Lúa Delgado y Anna Millán) van visitar una classe del Màster de secundària de la UAB amb la professora Rosalía Delgado per explicar als futurs professors de català i castellà la seva experiència a les assignatures de llengua catalana i castellana de 1r. Així, per un dia, es van invertir els papers i els alumnes d'ESO van fer de professors dels alumnes que ara fan el màster. L'experiència va ser un èxit i els futurs docents van quedar impressionats per la claredat de les exposicions, pel rigor dels continguts i pel domini oral dels alumnes del Vázquez Montalbán.

Per als alumnes del màster va ser una sorpresa descobrir que es pot treballar sense llibre de text amb tan bons resultats. La maduresa dels alumnes de 2n, la seva consciència dels aprenentatges realitzats i la creativitat i solidesa dels projectes que van presentar van convèncer els futurs docents que els alumnes se senten més lliures i més implicats amb la matèria quan treballen les competències de lectura i escriptura a través de projectes.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada