10 d’abril del 2014

L'ENGINYER MIQUEL TEIXIDOR AMB L'ALUMNAT D'ASIX

Joan Fernandez Guerrero
Administració de Sistemes Informàtics

El passat dimecres dia 22 de gener del 2014, des de FemCAT (associació d’empresaris) van venir al centre INS MVM a fer-nos una xerrada sobre l’emprenadoria.

Durant les setmanes anteriors o fins i tot mesos, a les classes de E.I.E., ens van avisar que la persona encarregada de donar-nos aquesta xerrada seria Miquel Teixidor, Enginyer de Telecomunicacions i un dels socis fundadors de Genaker. En Miquel juntament amb altres companys, havia estat treballant al centre de I+D que l’empresa finlandesa Nokia tenia a Barcelona duent a terme una gran quantitat de projectes de gran complexitat amb èxit però el 2003 i a causa de la crisi econòmica, Nokia va decidir tancar la seva seu a Barcelona i deixar a tot el seu equip al carrer.

En Miquel i els seus companys envers aquesta adversitat, van saber donar la volta a la situació i amb molt d’esforç i sacrifici tirar endavant un projecte propi, una empresa ja consolidada que a dia d’avui continua creixent i donant un servei de qualitat. L’empresa es diu Genaker. Fruit de l’antic equip de Nokia a Barcelona (tant enginyers com executius de l’antiga filial de la finlandesa) des de fa més de 10 anys que han aconseguit amb un producte desenvolupat per ells el poder continuar endavant. El PoC, Push to Talk Over Cellphone. Bàsicament el convertir un smartphone en un walkie-talkie aprofitant les xarxes de comunicació i envers una tecnologia de VoiP (Veu sobre Ip).

Desprès de la xerrada i d’explicar-nos les peripècies de l’aventura empresarial que havien començat i de com mica en mica i amb molt d’esforç havien aconseguit anar sobrevivint, jo i alguns companys ens vam quedar després de la xerrada a parlar amb el Miquel.

Vam parlar una mica en anglès i tot i el Miquel va comentar amb els professors que fins i tot estarien interessats en agafar alumnes en pràctiques per el futur de cop i volta vaigi parlar jo amb ell “in English”, li vaig preguntar si li podria donar un CV. La seva resposta va ser afirmativa i de pur miracle jo en portava un el qual li vaig donar i em va dir que un soci seu es posaria en contacte amb mi dient-me alguna cosa. Ens vam acomiadar donant-nos la mà.

Menys de 36 hores més tard vaig rebre un m@il concertant una entrevista. Ens vam posar d’acord en el dia i l’hora i així és com va anar…

Nerviós vaig anar cap a l’entrevista encara no conscient del que havia fet ja que en cap moment vaig pensar que les coses poguéssin anar així. Si anava malament aconseguiria experiència en una entrevista i si anava bé doncs… anem a veure el que podem aconseguir.

L’entrevista va anar bé, vaig conèixer el Jordi, soci del Miquel i en Guille, l’administrador de sistemes de l’empresa el qual també havia cursat un FP superior. D’acord…. No va anar tant bé com a mi m’hagués agradat però vaig ser sincer en tot moment i vam parlar una mica de sou, possibles horaris, tasques a desenvolupar entre d’altres. Vaig sortir d’allà amb la sensació de que havia agafat experiència en entrevistes de treball. I ara a esperar la resposta negativa a l’ oferta de treball. La qual… no era ni una oferta ja que havia sigut jo el que sense cap raó aparent havia entregat aquell CV.

Actualment porto unes setmanes treballant a Genaker i puc dir amb total sinceritat i franquesa que l’ambient de treball i els companys són molt bons, dona gust el poder treballar amb gent així.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada