22 de desembre del 2014

TECNOLOGIES CREATIVES A L'AULA

Lluís Sirvent
Xavier Hernández
Javier Suárez
4t ESO

Aquest primer trimestre, a la classe de Tecnologia, hem estat aprenent a elaborar programes informàtics amb el llenguatge de programació "Processing" i a programar el microprocessador connectat a la placa "Arduino".
Amb Arduino també hem après a fer funcionar LED's, a fer "música" i a més coses. Una d'elles és crear robots i programes que els facin funcionar.

L'ambient a classe és tranquil, tothom està per la feina i col·laborem amb l'ajuda del professor. Gràcies a tots, la classe és un èxit.

------------------------

Aquest trimestre a classe de tecno hem estat treballant amb petits projectes amb "Arduino", que són petites plaques que poden llegir informació de diferents sensors.

Amb el petits ordinadors Arduino he descobert que es pot fer un gran varietat de coses, des d'encendre i apagar un LED fins fer funcionar un petit cotxe amb un comandament de la tele. I sé que encara es podrien fer un munt de coses més que podré veure.

Tots aquest projectes no podien funcionar si no fos amb els codis que posàvem a l'ordinador i que després carregàvem a la placa Arduino. A fer codis, escriure'ls i entendre'ls vam aprendre utilitzant el Processing.

M'ha agradat molt fer el projecte de TECNOLOGIA CREATIVA aquest trimestre, he aprés un munt de coses molt interessants, com a connectar cables en una placa protoboard, a entendre codis informàtics, a escriure'ls, etc. Ha estat molt entretingut i, alhora complicat, sobretot quan era jo el que tenia que escriure els codis.

Ha estat una experiència molt bonica i segur que em servirà més endavant.

-------------------------------


Aquest any he agafat l’optativa de tecnologia entre altres, però escric aquest article per explicar les meves experiències a aquesta optativa al meu primer trimestre del curs de 4rt.

A l'optativa de tecnologia el nostre professor es diu Roger Hoyos ha estat el nostre professor de tecnologia des de 2n per això mateix ja el coneixem, sent guiats per aquest professor, utilitzant la web de tecnologia de l’institut i la de creative technologies hem fet diversos projectes com per exemple:

La serp vermella, la vam tenir que fer amb un programa anomenat processing que és un dels programes més simples per programar. La serp vermella va ser el primer projecte que vam fer, el què es suposava que tenia que fer era: una forma geomètrica que augmentava i disminuïa de mida, canviava la tonalitat del color base i seguia el ratolí.

El robot gatejador es tenia que programar amb arduino y en el nostre cas vam utilitzar l’arduino uno, el seu funcionament era ben simple, la placa arduino estava conectada a dos servos de mig gir, cada un estava programat per canviar de posició quan l’altra ho feia però cap a l’altre costat.

En conclusió, algunes coses que he après aquest primer trimestre a més de les de cada apartat han sigut que s’ha de tenir molta paciència en temes de programació, en aquest temes casi mai les coses surten a la primera i que les coses sempre acaben quadrant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada